Перший туристичний кластер на Київщині буде в Білій Церкві

    09 березня відбулося підписання меморандуму про створення Туристичного кластеру Білої Церкви.

 

    Туристичний розвиток Білої Церкви є одним із пріоритетних завдань в рамках загального соціально-економічного та культурного розвитку міста.

 

    Біла Церква має надзвичайно великий потенціал для створення справжнього туристичного осередку, а повноцінний розвиток туризму можливий за умови залучення  інвестицій та  тісній співпраці із установами, підприємствами й організаціями різних сфер життєдіяльності. Така співпраця можлива у форматі кластеру. 

 

    Кластер – це добровільне галузеве територіальне об’єднання підприємницьких структур, які тісно співпрацюють з науковими установами, громадськими організаціями та органами місцевої влади з метою підвищення  конкурентоздатності  власної продукції і сприяння економічному розвитку регіону.

 

    Отож, за ініціативи  Агенції стратегічного розвитку Білої Церкви (директор – Назарій Атаманчук) та фонду Василя Хмельницького К.Fund (директор – Федір Логвиненко) в місті було проведено роботу щодо створення першого туристичного кластеру  на Київщині. Дана структура має на меті об’єднати  активну громадськість, підприємців, науковий сектор та міську владу  для розвитку туристичної галузі та покращення інвестиційного клімату Білої Церкви.

 

    Слід зазначити, що серед продуктів та послуг кластеру є: розробка та впровадження стратегії розвитку туристичного сектору регіону, проведення інвентаризації туристичних об’єктів та закладів готельно-ресторанної сфери, організація фестивалів та заходів, друк власної поліграфічної  продукції, участь у всеукраїнських та міжнародних виставках. Також передбачається  промоція  міста та туристичного  кластеру, покращення бізнес-клімату у місті, створення платформи для налагодження співробітництва між владою, бізнесом та громадою. 

 

    Виступаючи в ході заходу  від імені міського голови Геннадія Дикого його заступники Володимир Хмурич та Ольга Настіна наголосили на важливості такого об’єднання задля створення туристично привабливого міста, поширення інформації про історичну та культурну спадщину Білої Церкви не тільки на  території нашої держави, а й за її межами. Висловили сподівання, що туристичний кластер Білої Церкви розробить дієвий механізм розвитку  туристичної сфери, яка, в  свою чергу, сприятиме й розвитку економічного та соціального напрямку міста.

 

   Голова Всеукраїнської федерації роботодавців у сфери туризму Тетяна Тимошенко відзначила, що у відповідності до курсу євроінтеграції, яким зараз рухається Україна, велика увага приділяється децентралізації і, відповідно, популяризації кожного окремого населеного пункту, який без сумніву має свої унікальні особливості.

 

    Створення кластеру буде рушійною силою розробки дієвого туристичного продукту, налагодження плідного діалогу між усіма стейкхолдерами, оскільки туризм, в першу чергу, це комплексна галузь економіки, а сам туризм сприяє розвитку більш як 50 суміжних галузей економіки. Зауважила, що окупність інвестицій вкладених в дану сферу становить лише 5-7 років, а одне робоче місце у туристичній сфері є передумовою створення чотирьох – у суміжних галузях.  Тому його розвиток має бути цікавим багатьом, а особливо малому та середньому бізнесу.

 

    Тетяна Тимошенко також наголосила на важливості розробки бренду міста та його поширення - як іміджевої складової, над чим наразі й ведеться робота.

 

    Керівник напрямку туризм Агенції стратегічного розвитку Білої Церкви Олександр Крамар  презентував пропозиції щодо основних аспектів функціонування туристичного кластеру. Зокрема, відмітив фактори, які сприятимуть успішному розвитку туристичної сфери при врахуванні  природно-ресурсного потенціалу, історико-культурної спадщини, географічного розташування та ін. Зупинився на вигодах, які зможуть отримати бізнес, громада  та влада при розвиненому напрямку та на найближчих кроках, які потрібно зробити (створення ради кластеру, обрання менеджера, визначення зон відповідальності, розробка плану дій тощо).

 

    Присутні на заході, висловилися про свої наміри щодо подальшої співпраці, розповіли про кроки, які проводили їхні організації та установи щодо залучення туристів, обговорили, що і як першочергово потрібно зробити, щоб функціонування кластеру було успішним.

 

    Підписаний меморендум – це поки  лише  наміри про співпрацю, підписанти якого повинні разом випрацювати загальну концепцію та докладати зусиль, аби її втілити. Цього дня меморандум підписало тридцять три учасники, серед яких: підприємці, представники громадських організацій, міської влади. Документ залишається відкритим і всі бажаючі взяти участь в історично важливому моменті – стояти у витоках  розробки концепції туристичного розвитку рідного міста, можуть доєднатися до нього.

Перший туристичний кластер на Київщині буде в Білій Церкві


Опубліковано: 10 березня 2017 року
Поділитися