Протокол публічного обговорення за «круглим столом» проєкту регуляторного акта – рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування»

Протокол

публічного  обговорення за «круглим столом» 

проєкту регуляторного акта – рішення

виконавчого комітету Білоцерківської міської ради

«Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» 

 

м. Біла Церква, вул.Ярослава Мудрого, 15                                                     18 вересня 2024 року                                                             

Білоцерківська міська рада,

великий зал

10.00 год.

Присутні:

 

Поляруш О.О.

-заступник міського голови;

 

Морський В.П.

- заступник міського голови;

 

 

Балацький Ю.О.

 

Шевченко О.С.

 

Денисюк В.О.

 

Пастушенко В.Б.

 

Вахній В.В.

 

Старинко А.С.

 

Цуранов О.Ю.

 

Довганенко П.В.

 

Поночовний В.П.

 

Святюк Є.М.

-депутат Білоцерківської міської ради;

 

- начальник відділу транспорту та зв’язку Білоцерківської міської ради;

-головний спеціаліст відділу транспорту та зв’язку Білоцерківської міської ради;

- член виконавчого комітету Білоцерківської міської ради;

 

- начальник комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Тролейбусне управління»;

- генеральний директор ТОВ «Білоцерківський автобусний парк»;

- директор ТОВ «ТРАНССІТІ»;

 

-директор ТОВ «ЕПІТРАНС»;

 

-заступник директора з безпеки дорожнього руху МПП «Діліжанс»;

-директор МПП «К-А-Н»;

 

 

Романчук В.О.

 

-головний спеціаліст відділу розвитку підприємництва і інвестицій управління економічного розвитку Білоцерківської міської ради;

Шаповал О.М.

 

 

Карпухно А.В.

 

 

Колотніцький Ю.Ю.

-начальник відділу розвитку підприємництва і інвестицій управління економічного розвитку Білоцерківської міської ради;

-начальник відділу стратегічного планування та економічного аналізу управління економічного розвитку Білоцерківської міської ради;

-начальник відділу цифрової трансформації та відкритих даних управління економічного розвитку Білоцерківської міської ради;

Гавва О.А.

 

 

Бугайчук К.В.

 

Гопаца Я.А.

-начальник відділу комунікації з громадськістю та засобами масової інформації управління комунікації, інформації та цифрової політики;

- голова Київської обласної громадської організації «Громадський комітет народного контролю»;

- журналіст телеканалу «Еспресо: Біла Церква»;

 

 

Та інші представники засобів масової інформації.

 

 

Головуючий на засіданні – заступник міського голови Олександр ПОЛЯРУШ

Секретар – Олена ШЕВЧЕНКО  

 

Порядок денний:

 

  1. Публічне обговорення  за «круглим столом» проєкту регуляторного акта – рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».

 

Слухали :

 

Поляруша О. – про те, як за остання роки реформувалась галузь громадського транспорту, значно покращився рухомий склад та якість обслуговування, також розповів, що для комунального підприємства міською радою було придбано 15 автобусів, які відповідають екологічному стандарту ЄВРО-5,  низькопідлогові, пристосовані для людей з обмеженими фізичними можливостями. Наголосив на необхідності запровадити автоматизовану систему обліку оплати проїзду в громадському транспорті, яка дасть можливість: вести облік пасажирів, пільгових категорій,  встановити диференційовану вартість проїзду в залежності від виду оплати та кількості поїздок.

 Також повідомив, що проєкт рішення «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» розроблено   відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про автомобільний транспорт», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», наказу Міністерства транспорту та зв’язку України «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту».

Метою прийняття рішення є  приведення у відповідність розміру тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування економічно обґрунтованим витратам, зважаючи на зростання вартості матеріальних ресурсів, паливно-мастильних матеріалів та з метою забезпечення безперебійних, доступних, якісних і безпечних перевезень пасажирів громадським транспортом на території Білоцерківської міської територіальної громади.

Запровадження рішення дасть змогу стабільно та регулярно забезпечувати населення Білоцерківської громади якісними послугами з пасажирських перевезень, покращити технічного стану автобусів, виконати інвестиційні зобов’язання, залучати до роботи кваліфікованих водіїв та технічних працівників.

Зазначив, основними причинами виникнення потреби підвищення тарифів на перевезення пасажирів є: підвищення цін на паливно-мастильні матеріали, матеріальні ресурси, запчастини та комплектуючі, значне зростання цін на енергію та послуги сторонніх організацій, зменшення обсягів пасажирських перевезень.

Розповів, як міська рада цінує роботу автотранспортних підприємств за те, що вони перевозять  учнів 1-4 класів – безкоштовно, учнів 5-11 класів – за 50% від вартості проїзду, за надання автобусів для евакуації, для поїздок на схід, та безперебійну роботу не зважаючи на повітряні тривоги. Ми проаналізували ситуацію яка склалася, відділ транспорту та зв’язку Білоцерківської міської ради зробили моніторинг по містах України та порівняли тариф у містах з приблизно однаковою кількістю населення, в результаті наше місто, яке є найбільшим в Київській області має найменший тариф. Майже у всіх містах тариф – 15 грн. тому наше місто стало менш економічно привабливим для перевізників і ми стурбовані цією ситуацією, так як вони почали брати участь в конкурсах на перевезення пасажирів в інших містах.

Розрахунки надані підприємствами перевізниками виконані відповідно до Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року №1175, виконані науковцями Національного транспортного університету і незалежними аудиторами ТОВ «Аудит-Конус», ТОВ «Мій радник» та надані на розгляд виконавчого комітету Білоцерківської міської ради:

ТОВ «ТРАНССІТІ» - надав Висновок  обґрунтування планово-розрахункового тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 7, №14, №16, №17, №21 та №22 міста Біла Церква на 2024 р. транспортними засобами ТОВ «ТРАНССІТІ», виконаний науковцями Національного транспортного університету (м.Київ) –  26,91 грн.

ТОВ «Білоцерківський автобусний парк» - надав Висновок  обґрунтування планово-розрахункового тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, виконаний Незалежним аудитором (ТОВ «Аудит-Конус»)Пилипенко Валентином Володимировичем, ТОВ «Мій радник» Кононенко Валентиною Олексіївною –  19,84 грн.

ТОВ «ЕПІТРАНС» - надав Висновок  обґрунтування планово-розрахункового тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 4 міста Біла Церква на 2024 р, виконаний науковцями Національного транспортного університету (м.Київ) –  20,47 грн.

Згідно п.1.6. Методики, перегляд рівня тарифів повинен здійснюватися у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації Послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, у тому числі в разі зміни вартості палива більше ніж на 10%.

Діючий тариф встановлено рішенням виконавчого комітету міської ради від 26 травня 2022 р. № 303 «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» на рівні 10,0 грн.

Наголосив, що відповідно ст.10 Закону України «Про автомобільний транспорт» - тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів, але і забезпечувати баланс між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання.

Звернув увагу, що для такого обговорення за «круглим столом» ми запросили представників  депутатського корпусу, членів виконавчого комітету, представників правоохоронних органів,  відділів та управлінь міської ради, громадських організацій, керівників підприємств-перевізників, пільговиків, представників засобів масової інформації, щоб взяти до уваги всі пропозиції та винести на засідання виконавчого комітету узгоджене рішення та уникнути в подальшому спекуляції на недостовірній інформації з приводу даної теми.

Наголосив, що розрахунки виконані науковцями Національного транспортного університету і незалежними аудиторами ТОВ «Аудит-Конус», ТОВ «Мій радник» та затрати наших перевізників є зависокими для нашого населення, тому вирішення цього питання можливе лише шляхом досягнення компромісу. Ми ставимо задачу, знайти баланс і врахувати інтереси всіх 3-х сторін: влади, перевізників, пасажирів.

Поляруша О. – надав пропозиції щодо можливих варіантів вирішення даного питання:

І варіант – підвищення тарифу для всіх форм власності – 15 грн.;

ІІ варіант – встановити тариф для приватних перевізників – 15 грн., а для комунального транспорту встановити менший тариф – 12 грн.;

ІІІ варіант – встановити однаковий тариф для всіх та передбачити компенсацію за пільгові перевезення з місцевого бюджету шляхом встановлення валідаторів та запровадження електронного квитка.

Або ж враховано буде варіант запропонований присутніми на публічному обговоренні.

Поляруш О. - запропонував приступити до обговорення та заслухати  пропозиції.

 

Надав слово керівникам автотранспортних підприємств.

 

Виступили:

 

Цуранов О. – розповів про економічний стан підприємства, невідповідність існуючого тарифу до витрат підприємства, про значне оновлення рухомого складу за останні роки та необхідність перегляду тарифу. Відповів на запитання представників ЗМІ, щодо роботи кондиціонерів під час високої температури зовнішнього повітря влітку.

 

Старинко А. – розповів про економічний стан підприємства, про виконання умов договорів, та необхідність перегляду тарифу.

 

Довганенко П. - розповів про економічний стан підприємства, що підприємство в повному обсязі виконало інвестиційні зобов’язання, наголосив на потребі підвищення тарифу для функціонування підприємства. Відповів на запитання щодо причини відсутності  маршруту № 8, та недоцільності його роботи через малу кількість пасажирів.

Висловився від всіх керівників підприємств перевізників, про негативне ставлення до різних тарифів для перевізників різної форми власності, тобто проти щоб тариф для приватних перевізників становив 15 грн., а для комунального підприємства 12 грн., підкреслив, що тариф повинен бути один для всіх.

 

Поночовний В. – розповів про складну економічну ситуацію підприємства, великі затрати та відсутність можливості оновити рухомий склад при існуючому тарифі.

 

Вахній В. – розповів про роботу електротранспорту, про проблеми пов’язані з перебоями постачання електроенергії, про недостатню кількість водіїв для роботи нових автобусів, На питання голови ГО Бугайчука К. розповів про фінансування з міського бюджету та наголосив на відсутності компенсацій за пільговий проїзд.

 

Святюк Є. – підтримав всіх виступаючих, підтвердив відсутність рентабельності в здійсненні пасажирських перевезень.

 

Бугайчук К. – висловився про стурбованість ситуацією, яка склалась, про розуміння економічних проблем перевізників, про необхідність встановлення валідаторів, що дасть можливість вести облік пасажирів, запропонував зробити аналіз економічних складових тарифу в порівнянні з попереднім періодом, та висловив свою думку в потребі інформування населення, про викладення аналізу розрахунків та про комерційну таємницю підприємств. Наголосив, що потрібно врахувати інтереси всіх сторін і запропонував ІV альтернативний варіант:

- встановити нижчу вартість проїзду, а різницю в тарифах компенсувати за рахунок міського бюджету.

Висловив свою думку про рівні умови між перевізниками, що не потрібно встановлювати різні тарифи для приватних та комунальних перевізників.

 

Гопаца Я. – поцікавився де мешканці міста можуть ознайомитись з розрахунками тарифу автотранспортних підприємств та отримав відповідь, що потрібно звернутись з офіційним запитом до відповідного розпорядника інформації. Переглянувши надані йому розрахунки, впевнився в тому, що розрахунки виконані науковцями та спеціалістами.  

 

Морський В. – підтвердив відповідність наданих розрахунків виконаних Національним транспортним університетом, незалежним аудитором (ТОВ «Аудит-Конус») та ТОВ «Мій радник» і звернув увагу, що 15 грн. це є зваженим компромісним рішенням.

 

Пастушенко В. – озвучив, що розуміє складне економічне становище автотранспортних підприємств, необхідність перегляду тарифу та зазначив, що 15 грн.- це розумний компроміс, сказав про облік пільгових категорій, необхідність встановлення валідаторів без яких відшкодування неможливе.

 

Поляруш О. – подякував усім присутнім за участь в обговоренні та наданні пропозицій, підвів підсумки публічного обговорення за «круглим столом» з подальшим винесенням проєкту рішення «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» на розгляд виконавчого комітету Білоцерківської міської ради.

 

Головуючий

Заступник міського голови                                                                     Олександр ПОЛЯРУШ

 

Секретар

Начальник відділу транспорту та зв’язку                                              Олена ШЕВЧЕНКО


Опубліковано: 23 вересня 2024 року
Поділитися