Зробити так, щоб туристи закохалися в наше місто

     Такий лейтмотив червоною лінією пройшов крізь захід - стратегічну панель «Розвиток бізнесу в галузі туризму», який відбувся в Білій Церкві 24 січня. 

     Під час зустрічі, на якій були присутні експерти сфер бізнесу  та туризму, представники туристичного, готельного бізнесу, громадські активісти та всі небайдужі до збереження історично-культурної спадщини та туристичного розвитку Білої Церкви громадяни, обговорили питання, що і як необхідно робити, як діяти, аби наше рідне місто стало туристично привабливим у рамках  розвитку малого та середнього бізнесу. Організатором стратегічної панелі виступило КП БМР «Агенція стратегічного розвитку Білої Церкви» (директор- Н.Атаманчук). Модератом заходу був представник ГО «GoLOCAL»  - Володимир Глухов.

      В ході заходу керівник напрямку туризму Агенції стратегічного розвитку Олександр Крамар презентував аналіз, який був проведений  в 2016році щодо туристичної галузі міста, з метою визначення на якому етапі наразі знаходиться місто і що потрібно в першу чергу зробити, щоб воно стало туристично привабливим та розвиненим. Зокрема, ознайомив з думкою жителів міста з таких питань: туристична привабливість міста, рівень обслуговування в закладах харчування та в готелях міста, рекомендація Білої Церкви знайомим з інших міст тощо. Показники опитування показали, що є великий потенціал, над чим потрібно працювати. Серед улюблених місць відпочинку білоцерківці зазначили дендропарк «Олександрія», парк ім. Т.Шевченка, Замкову гору, БРУМ, р.Рось та ін.
На питання, які туристично-інфраструктурні та культурні проекти потрібні місту, жителі визначили: встановлення туристичного ознакування, створення мобільного додатку, проведення тематичних форумів, конференцій,  відкриття Туристично- інформаційно центру, проведення на території Ьілої Церкви фестивалів тощо.
«За певною статистикою в минулому році Білу Церкву відвідали 615 тис. туристів. Для прикладу, якщо один турист в середньому за добу витрачає у Білій Церкві 300 грн., то загальні надходження до власників готельно-ресторанної справи, транспортних компаній, медичних закладів та інших сфер послуг можуть скласти до 78 млн. грн.», - наголосив Олександр Крамар.

      Голова ради Всеукраїнської Федерації роботодавців у сфері туризму України Тетяна Тимошенко ознайомила із баченням та алгоритмом  щодо стратегії роботи з формування  туристичного кластеру наголосивши, що туризм, в першу чергу, це комплексна галузь економіки, яка включає такі складові туризму як: освітній, діловий, зелений, медичний, культурний, активний та ін.. Сам туризм сприяє розвитку більш як 50 суміжних галузей економіки, тому його розвиток має бути цікавим багатьом. 
Тетяна Тимошенко зупинилася на туристичних ресурсах, які має Україна, відзначила, що інвестиційний потенціал в туризм має віддачу в 7 разів, тобто вклавши в його розвиток 1 грн., можна отримати  - 7 грн., і кожного туриста можна розглядати як потенційного інвестора.

     «Туризм має важливе значення, адже це найбільша в світі галузь економіки за кількістю робочих місць для малого та середнього бізнесу. Інвестиції в цю галузь мають найменший період окупності сере усіх інших сфер економіки. Створення привабливого та конкурентного іміджу країни та його туристичного продукту є одним із ключових інструментів залучення іноземних інвестицій», -наголосила Тетяна Тимошенко.
Слід зазначити, що основою успішного розвитку туризму є реалізація стратегії розвитку туристичних кластерів, питання освітніх програм та  тренінгів у цій сфері, стимулювання безготівкових рахунків та впровадження дієвих світових стандартів якості послуг.

     Під час заходу Юлія Гуреєва – експерт з публічно-приватного партнерства, представник громадської організації «Платформа розвитку публічно-приватного партнерства» зупинилася на питанні налагодження співпраці держави, комунальних закладів та приватного сектору, яка поєднана на платформі розвитку публічно-приватного партнерства в Україні. Зазначила, що публічно-приватне партнерство – це ефективний інструмент, який можна та потрібно використовувати для залучення інвестицій та розвитку України.

     «Державно-приватне партнерство – це передача певних об’єктів власності держави , чи громади  приватним структурам, для ефективного управління ними, вкладанням фінансів у подальший розвиток, тощо. Така передача здійснюється на договірних умовах. Природньо, що бізнес має на меті отримання прибутку, а держава, міська влада – загальний розвиток,  тому співпраця може бути на взаємовигідних умовах.  Прикладом успішного державно-приватного партнерства в Україні є ТОВ «Білоцерківводоканал», воно має чимало позитивних відгуків на рівні держави», - зауважила Юлія Гуреєва.

     Юлія Гуреєва також детально розповіла  про сутність публічно-приватного партнерства, можливі сфери його застосування, переваги як державного, так і приватного партнера та поінформувала про діяльність  громадської організації «Платформа розвитку публічно-приватного партнерства». 

     Особливим гостем заходу був експерт проекту ЄС з розвитку малого та середнього підприємництва Гюнтер Фелінгер, який поділився цікавим досвідом Австрії  в царині туризму та розвитку  малого й середнього бізнесу,  завдяки ньому.  Відзначив, що першочергово в Австрії, на рівні держави, був визначений однин із пріоритетів – розвиток туризму окремих міст та країни в цілому. Для цього законодавчо були розроблені нормативно-правові акти, які регулюють діяльність і відносини в цій сфері.  Також були залучені всі можливі зацікавлені сторони й створені умови для розвитку малого та середнього бізнесу, який тим чи іншим способом пов’язаний із туризмом. Станом на 2005 рік Австрія мала 8,6 млн. туристів на рік, за десять років їх кількість збільшилася в два рази.

     «Україні для успіху в цій сфері потрібні реформи в податковій та бухгалтерській галузях. Перехід до електронних методів ведення бізнесу, налагодження співпраці із банківським установами. Важливою умовою є й самоосвіта населення, налагодження інфраструктури та підвищення  якості надання туристичних послуг та ін.. Тільки зацікавленість держави та її об’єднання з  місцевою владою і бізнесом надасть можливість для максимального розвитку туризму, бо туризм це не тільки відпочинок – це надходження суттєвих фінансових ресурсів» - відмітив Гюнтер Флінгер.

     Пан Гюнтер також наголосив на необхідності сегментації туризму на окремі напрямки, які будуть цікаві певним категоріям громадян, такі як - освітній туризм, медичний, культурний тощо. Зазначив, що Біла Церква, маючи  велике історичне минуле, зручне географічне розташування та чималу кількість культурних об’єктів має великий потенціал для розвитку туризму.  Головним завданням є  розробка чіткого плану та дотримання реалізації всіх його пунктів. 

     Присутні на заході підняли та обговорили такі питання: реалізація Програми розвитку туризму у місті Біла Церква на 2016-  2017 роки та Стратегії розвитку Білої Церкви на період 2025рр; розробка та змістове наповнення бренду міста і його популяризація; створення цільових напрямків розвитку туризму;  розробка туристичних маршрутів; можливість надання комплексних туристичних послуг ( які включатимуть проїзд, проживання, екскурсії, харчування та ін.);  установка інформаційних дошок в місті  та знаків на дорогах до міста; розвиток інфраструктури в цілому та володіння  обслуговуючим персоналом англійської мови та ін.. 

     В обговорені питань взяли участь депутат міської ради Андрій Король, директор дендрологічного парку Національної академії наук України «Олександрія» С.Галкін, представники туристичної сфери міста та ін.

Зробити так, щоб туристи закохалися в наше місто


Опубліковано: 25 січня 2017 року
Поділитися