В місті розпочато реформу громадського транспорту

Багато років міська влада не переймалась проблемами громадського транспорту. Відсутність системного підходу та будь-якої Стратегії розвитку міського пасажирського транспорту призвели до занепаду комунального електротранспорту, безконтрольності роботи перевізників, погіршення якості та безпеки пасажирських перевезень.

Діюча на сьогодні у Білій Церкві автобусна мережа формувалась хаотично, враховуючи виключно інтереси підприємців та прихильних до них можновладців. Маршрути відкривались без будь якого техніко-економічного обґрунтування, інфраструктурної доцільності, а частина перевізників отримувала право на перевезення навіть не маючи власних автобусів.

Автобусна мережа сформована лише з маршрутних таксі. Немає жодного маршруту у звичайному режимі, що є порушенням норм  транспортного законодавства, яке передбачає, що режим маршрутного таксі використовується тільки як допоміжний.

Такий підхід до формування транспортної мережі та перенасиченість її автобусами малої місткості не стимулював оновлення парку автобусів. Середній вік автобусів, що курсують містом, становить 10 років. Це один із найгірших показників в країні.

Безконтрольність влади призвела до нехтування перевізниками фіскальної дисципліни. Роками мільйони готівкових коштів, що обертаються у сфері транспорту, оминають бюджет міста. Переважна більшість водіїв працевлаштована на мінімальну зарплату. При цьому, у повному обсязі  перевозить пільговиків тільки комунальний транспорт.

При цьому, тролейбусне управління за рік сплачує податків до місцевого бюджету майже стільки, як всі разом взяті автоперевізники міста. Так за 2015  рік тролейбусні управління, із своїми 15 тролейбусами, сплатили до міського бюджету 978 тис.грн. А перевізники, в яких 430 автобусів, -  1 млн. 137 тис.грн. Проте, очевидно, розвиток електротранспорту був не в пріоритеті.

На даний час тролейбусне управління  міста на межі зникнення. Рухомого складу катастрофічно не вистачає. А той, що є старий та потребує капітального ремонту  Проблеми з виплатою заробітної плати на підприємстві роками мають системних характер. Фінансово-господарська ситуація на підприємстві критична і лягає додатковим тягарем на бюджет міста. До речі,  на компенсацію за пільгове перевезення у міському бюджеті для тролейбусного управління на 2016 рік закладено 10 млн. грн..

Тож, реформа галузі назріла давно. І сьогодні склався ідеальний момент для її проведення, бо у поточному році спливає  термін терміни дії більшості договорів з автоперевізниками.

      Тому, ми вже розпочали роботу над реформою системи пасажироперевезень в місті та зосереджуємося на тому щоб ці зміни відбулися на користь громади, запущений процес розробки відповідної концепції. Це робить управління економіки. На сайті проект буде з 1 березня. 22 березня – крайній термін  її створення.

    Крім того має бути створена нова  транспортна мережі міста, де у пріоритеті електротранспорт. Наше завдання зробити її оптимально зручною для пасажирів та максимально ефективною для транспортних підприємств. Як показує досвід інших міст, на розробку потрібно 6 місяців, тому її впровадження плануємо на осінь. І коштуватиме проект 400 тис. грн. з бюджету розвитку. До розробки та впровадження нової транспортної мережі конкурси по визначенню перевізників проводитись не будуть. А ті перевізники, в кого сплив термін, зможуть працювати на тимчасових угодах. Закон це не забороняє.

     Ще маємо створити новий керуючий орган  « Міська служба перевезень та диспетчерський пункт управління» . На це є й місяць. До 22 брезня.

Головними її функціями буде: організація та управління транспортним процесом, контроль дотримання графіків руху та швидкісного режиму, оперативне реагування на позаштатні ситуації.

Трба запровадити GPS моніторинг всіх перевезень та забезпечити онлайн зв'язок між диспетчером - водієм — пасажиром. Підприємство, що забезпечить встановлення відповідного обладнання та програмного забезпечення визначатиметься на публічному, прозорому конкурсі.

На першому етапі Диспетчерську буде облаштовано на базі   тролейбусного депо, з перспективою відокремлення її в єдину потужну Службу перевезень.

Кожен білоцерківець зможе звернутись на безкоштовну “Гарячу лінію” щодо проблем пов'язаних з транспортом.

     Паралельно з цим треба розбудовувати інфраструктуру: зупинки, розв’язки, міні-автостанції. Робити це будемо постійно, за рахунок інвестицій та прибутку від транспортних перевезень.

     І терміново маємо встановити прозорі правила роботи. Цьому сприятиме прийняття нових Умов конкурсу визначить прозорі правила гри на ринку пасажирських перевезень, що стимулюватиме оновлення рухомого складу. Якщо підприємство пропонує на конкурс нові автобуси він отримає максимальний термін дії договору - 5 років.

Розробка Типового договору на перевезення надасть Організатору реальні важелі впливу по контролю за якістю перевезень, створить умови для легалізацію праці на ринку автобусних перевезень.

     Контроль  над транспортним процесом повинен перейти від водія маршрутки до єдиного професійного органу управління, що приймає на себе відповідальність за результати роботи всього транспортного комплексу міста.

Ми також сподіваємось на зміни транспортного законодавства, які врахують існуючи світові та європейські тренди, а це відсторонення персоналу перевізників від процесів інкасації виручки, завдяки запровадження єдиної платіжної системи та оплаті їх послуг за кілометр пробігу рухомого складу.

В рамках даної Концепції буде розроблено довгострокову Програму розвитку міського пасажирського транспорту, яка буде фактично дорожньою картою всіх транспортних реформ.

Тролейбусне управління також має стати гравцем на ринку міських автобусних перевезень. Варіанти із залучення автобусів для тролейбусного управління опрацьовуються. Паралельно будемо вишукувати додаткові кошти на оновлення парку тролейбусів, опрацьовуватимемо всі можливі варіанти придбання нової та б/у техніки, впровадження інвестиційних проектів.

Відтак, запрошую до співпраці підприємницьке середовище для спільної реалізації концепції на прозорих, взаємовигідних умовах, а громадський сектор прошу активно долучатись до цих процесів. Лише разом ми змінимо ситуацію на краще. Ми відкриті до діалогу і співпраці.

 Розраховуємо, що економічний ефект від реформ щорічно становитиме 4 млн. грн.



Опубліковано: 23 лютого 2016 року
Поділитися