Реконструкція Горбатого мосту: щоб їздити містом не тільки безпечно, але й із задоволенням

Слова «міст» та «місто», окрім схожого звучання, об’єднує й те, що саме міст дуже часто визначає обличчя міста, стає його символом. Для міста Біла Церква одним із таких символів є так званий Горбатий міст, який розташований над залізничним полотном та проходить по Сквирському шосе. З історії відомо, що цей шляхопровід було збудовано ще в довоєнний період 35-40-х років, та потім відновлено німцями під кінець війни. Протягом більш ніж 75 років споруду жодного разу не ремонтували, хоча вона є важливою транспортною артерією не тільки для самого міста, оскільки сполучає різні його мікрорайони, але й для області та держави в цілому: Сквирське шосе – це відрізок національної дороги загальнодержавного значення.

 

І тільки завдяки зусиллям міської влади Білої Церкви це питання нарешті вдалося зрушити з місця. Шлях був досить довгим та тяжким, ділився на основні етапи підготовки та проведення робіт з капітального ремонту.

 

У 2017 році, закінчивши аналіз отриманих даних, департамент житлово-комунального господарства Білоцерківської міської ради в терміновому порядку розробив Робочий проект на капітальний ремонт даного шляхопроводу. Ключовими характеристиками капітального ремонту є приведення конструкції до вимог нормативної міцності НК 80 та геометричним параметрам, що дозволять здійснювати пропуск потоку транспорту без потенційної загрози виникненню надзвичайної ситуації.

 

У червні 2017 року отримано позитивний експертний висновок щодо капітального ремонту даного об’єкту. Категорійність проведення капітального ремонту – третя (ІІІ). Після коригування даного проекту в 2017–2018 роках по суті технічних правок та приведення кошторисної документації у відповідність до сучасних цін на будівельні матеріали, було проведено процедуру тендерної закупівлі. Проектно-кошторисна документація була розроблена ліцензованою фірмою, пройшла позитивну комплексну експертну оцінку по класу наслідків СС2, на підставі цього отримано дозвіл на виконання будівельних робіт та всі супутні документи та погодження в т.ч. і погодження від ПАТ «Укрзалізниці».

 

У лютому ц.р. міський голова Геннадій Дикий зустрівся з представниками організації, яка виконує капітальний ремонт Горбатого мосту. Це відкрите акціонерне товариство «Алке Іншаат Санайе Ве Тіджарет», яке попередньо взяло участь у тендерній процедурі та з яким було укладено договір. Ця компанія є однією з найбільш досвідчених будівельних компаній у регіоні. Вона працює близько 10 років на будівельному ринку. Через свої місцеві відділення «Aлке» також реалізує проекти за межами Азербайджану в 15 країнах, серед яких: Узбекистан, Таджикистан, Україна та Грузія. Компанія спеціалізується на будівництві доріг і мостів, автомагістралей, гідравлічних і меліоративних споруд, проектів із водопостачання та каналізації тощо. Серед партнерів компанії Світовий банк, Ісламський банк розвитку, Азіатський банк розвитку, Саудівський фонд розвитку та інші.

 

Очікувана вартість робіт заявлена в системі публічних закупівель Prozorro становила 32,5 млн грн, проте після проведених відкритих торгів сума зменшилась майже на 4 млн і склала 28,970 млн грн.

 

За інформацією деяких джерел, вартість будівництва нового мосту, яким можна було б замінити Горбатий міст, становить 13-14 млн грн разом із вартістю розробки проекту, а в разі реконструкції Горбатого мосту, з відновленням його нормативного підмостовного габариту, цей показник нібито буде в межах 10 млн грн. Також вказувалося на незаконність проведення ремонтних робіт Горбатого мосту. Проте наведена інформація не відповідає дійсності.

 

Працівники департаменту житлово-комунального господарства Білоцерківської міської ради звернулися до установи, яка надала зазначені розрахунки, та з’ясували, що фахівці мали на увазі лише вартість металоконструкції мостового перетину залізної дороги без врахування ремонту чи зведення нового насипу земляного полотна чи підходів до шляхопроводу, які за існуючим проектом займають більшу частину фінансування.

 

«Стосовно повідомлень про повне беззаконня щодо проведення робіт із ремонту Горбатого мосту повідомляємо, що жодного разу не було надано жодної ліцензії на розробку чи проектування даних споруд, успішних прикладів отримання в минулому аналогічних рацпропозицій та їх втілення в життя, – прокоментував виконуючий обов’язки директора департаменту житлово-комунального господарства Олексій Погасій. – Згідно з Положенням (юридичним документом), раціоналізаторською пропозицією визнається рішення, яке є новим і корисним для підприємства, організації чи закладу, на яке воно подано, і яке передбачає зміну конструкції виробу, технології виробництва, складу матеріалу. Основними ознаками раціоналізаторської пропозиції є: наявність технічного рішення, локальна новизна, корисність. Технічне рішення є обов’язковою і головною ознакою будь-якої раціоналізаторської пропозиції. Із численних раціональних пропозицій раціоналізаторськими визнаються законодавством лише технічні рішення, які виражені у вигляді зміни конструкції виробу (пристрою), технології виробництва чи складу матеріалу. Не визнаються раціоналізаторськими пропозиції організативного плану. Експлуатаційна безпека «Горбатого мосту» – вказана в рацпропозиції одного з підприємств, не вирішує проблему в цілому, а лише відтермінує її на певний проміжок часу».

 

Ремонтні роботи мосту були розпочаті у травні ц.р. і фінансуються з міського бюджету, через два місяці після початку робіт – все продовжує йти за планом і згідно з договором.

 

Оскільки роботи проводяться капітально і якісно, реконструкція триватиме досить тривалий час, оскільки проектом передбачено значний обсяг робіт: ремонт прогонової будови і елементів опор, заміна дорожнього і пішохідного полотна, приведення геометричних параметрів під’їздів і мостового полотна до нормативних показників, пристрій водоскидних споруд з проїжджої частини і зливоприймальних колодязів, перебудову мережі освітлення, монтаж огорожі, організація дорожнього руху тощо.

 

Варто відмітити, що станом на сьогодні на Горбатому мосту почали відсипати основу полотна, укладати геотекстильні матеріали. Також проводиться робота з ремонту опор, практично закінчено встановлення опалубки для монолітної плити, виконуються роботи з підготовки прогонової будови над залізничним полотном; здійснюється очищення арматури від корозії; відбувається заповнення тріщин та дефектів спеціальними засобами, що відновлюють міцність конструкції. Крім того, проводяться демонтажні роботи старого дорожнього покриття (демонтаж бруківки).

 

Як бачимо, тимчасові незручності у зв’язку з перекриттям Горбатого мосту, – цілком варті того, аби жителі міста, області та і всієї країни могли їздити Білою Церквою не тільки безпечно, але й із задоволенням.

Реконструкція Горбатого мосту: щоб їздити містом не тільки безпечно, але й із задоволенням


Опубліковано: 20 липня 2018 року
Поділитися