Відбулася 90 сесія міської ради

05 лютого відбулось засідання позачергової дев’яностої сесії Білоцерківської міської ради VІІ скликання, яке провів міський голова Геннадій Дикий.


Депутатські заяви, звернення

Перед початком засідання депутати заслухали та підтримали звернення до міського голови Геннадій Дикого, яке озвучив депутат Білоцерківської міської ради Вадим Кошель.

Звернення стосувалося присвоєння високого звання «Почесний громадянин міста Біла Церква» Герою російсько-української війни, Пантюшенку Богдану Валерійовичу, який 5 років провів у полоні бойовиків та нещодавно повернувся на рідну землю.

Депутат Білоцерківської міської ради Андрій Король виступив із заявою, в якій озвучив прохання до міського голови дати доручення відповідним посадовим особам підготувати звернення до Кабінету Міністрів України, НКРЕКП про відміну сплати за транспортування газу, а також закликав підтримати відповідну петицію на сайті Президента України.

 

 

 

 


Бюджетні питання

Під час засідання сесії депутати розглянули та підтримали два бюджетних питання.

Зокрема, затвердили звіт про виконання бюджету м.Біла Церква за 2019 рік.

За даними казначейського звіту фактичний обсяг фінансових ресурсів бюджету м.Біла Церква за підсумками 2019 року склав  1 902 917 672 грн, у тому числі доходи загального фонду –   1 843 432 453 грн, спеціального фонду – 59 485 219 грн.

Загальний фонд складається з власних доходів (55,3%) та трансфертів з бюджетів вищого рівня (44,7%). За 2019 рік до загального фонду міського бюджету надійшло 1 018 777 033 грн податків і зборів, що на 46 452 033 грн, або на 4,8% більше плану. У порівнянні з 2018 роком  доходи загального фонду зросли на 20,6%, або на 174 269 872 грн.

Домінуючу позицію в структурі доходів загального фонду бюджету займає «Податок та збір на доходи фізичних осіб». Станом на 1 січня 2020 року його частка у складі доходів загального фонду становить 58,6%. За 2019 рік надійшло 597 224 570 грн зазначеного податку, що на 4,9% більше плану. У порівнянні з 2018 роком надходження ПДФО зросли на 20,5% .   

Найбільшими джерелами доходів загального фонду (крім ПДФО) є:

- «Єдиний податок» (17,5% в структурі надходжень загального фонду) - за 2019 рік надійшло 178 628 968 грн, що на 4,8% більше плану та на 25,7%  більше, ніж за попередній рік;

- «Акцизний податок» (9,9% в структурі доходів загального фонду) – за 2019 рік надійшло 100 985 716 грн, що на 2,8% більше плану. У порівнянні з 2018 роком надходження зросли на 4,9%;

- «Плата за землю» (7,7% у структурі доходів загального фонду) – за звітний період надійшло 78 321 475 грн, що на 2,4% більше плану та на 26,4% більше минулорічного показника;

Загальна сума «Місцевих податків і зборів», до яких належать «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», «Плата за землю», «Транспортний податок», «Туристичний збір» та «Єдиний податок» станом на 1 січня 2020 року складає 296 339 954 грн (29,1% в структурі  доходів загального фонду).

За 2019 рік до спеціального фонду міського бюджету надійшло 59 485 219 грн, у тому числі без урахування власних надходжень бюджетних установ - 19 643 586 грн, що  на 55,3% більше плану та на 64,8% більше, ніж за відповідний період минулого року. До бюджету розвитку надійшло 17 423 607 грн (план виконано на 176,9%, темп росту –180,8%).

За 2019 рік до бюджету міста надійшло 824 655 420 грн офіційних трансфертів від органів державного управління, у тому числі дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я – 13 357 287 грн, субвенції з державного та обласного бюджетів – 811 298 133 грн.

Видаткова частина місцевого бюджету за 2019 рік  складає 1 890 109 384 грн або 98,4%  до затвердженого річного плану з урахуванням змін, в тому числі:

-обсяг видатків загального фонду бюджету – 1 585 373 832 грн;

-обсяг видатків спеціального фонду бюджету – 304 735 552 грн.

У загальній сумі видатків передбачений обсяг субвенцій з державного та обласного бюджетів 828 823 708грн. (загальний фонд – 761 457 099 грн, спеціальний фонд –  67 366 609 грн).

В структурі видатків найбільшу питому вагу складають видатки на утримання установ  соціально-культурної сфери міста  - 1 026 387 917  грн, ( на 86 678 534 грн більше аналогічного періоду минулого року),  в тому числі:

- освіту – 597 170 098  грн, або 58,2%  ;

-  охорону здоров’я – 268 191 066  грн – 26,1%;

- культуру –  58 420 090   грн – 5,7% .

-  соціальний захист та молодіжні програми – 68 148 688  грн  – 6,6%;

-  фізична культура та спорт – 34 457 975  грн – 3,4% .

Видатки на загального фонду на захищені статті (заробітна плата з нарахуваннями, медикаменти, харчування, оплата комунальних послуг) становлять 1 052 923 299 грн або 85,6%  до загального обсягу бюджету.

За рахунок коштів спеціального фонду бюджету розвитку проведено капітальних видатків на суму 263 798 269 грн по об’єктах соціально-культурної сфери та комунальної інфраструктури міста.

Крім того, виконання бюджету в частині офіційних трансфертів, а саме субвенцій з державного та обласного  бюджету за   2019 рік  по загальному та спеціальному  фонду становить 822 284 343 грн.

Також було внесено зміни до рішення міської ради від 20 грудня 2019 р. № 4768-86-VІІ «Про бюджет м. Біла Церква на 2020 рік».

Внесені зміни стосувалися видаткової частини загального фонду, а зокрема збільшення обсягу видатків  місцевого бюджету на суму 20 518 032  за рахунок:

-залишку коштів медичної субвенції станом на 01.01.2020 р. – 2 918 643 грн (для лікування хворих на цукровий діабет буде спрямовано  2 358 800 грн., на оплату праці  - 559 843 грн);

-залишку коштів освітньої субвенції станом на 01.01.2020 р.: 2 486 860 грн - оплата праці педагогічним працівникам;

-залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами станом на 01.01.2020 р.: 112 529 грн – придбання обладнання для закладів дошкільної освіти;

-залишку коштів загального фонду місцевого бюджету станом на 01.01.2020 р. 15 000 000 грн;

-міське фінансове управління – 193 500 грн – сплата відсотків за користування кредитом НЕФКО;

-управління з питань молоді та спорту 607 894 грн - ДЮСШ «Олімп» - для оренди, оплати енергоносіїв для залу боксу, що на масиві Леваневського;

-департамент ЖКГ – 400 000 грн надання поворотної фінансової допомоги КП БМР «Міська служба замовника»; 13 798 606 грн – благоустрій міста.

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» (із змінами та доповненнями) провести перерозподіл видатків між кодами економічної класифікації з КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних) на КЕКВ 2275 «Оплата інших комунальних послуг» в сумі 413 109 грн для проведення оплати за поводження з побутовими відходами.

Крім того, даним рішенням збільшено обсяг видатків спеціального фонду місцевого бюджету на суму 36 574 989 грн  за рахунок:

-залишку коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій станом на 01.01.2020 р. – 1 054 021 грн (рішення виконавчого комітету від 28.01.2020 р. № 33);

-залишку коштів спеціального фонду місцевого бюджету станом на 01.01.2020 р.: цільовий фонд – 520 968 грн – капітальний ремонт ліфтів; передача коштів із загального фонду до бюджету розвитку (залишок коштів станом на 01.01.2020 р.) – 34 750 000 грн;  видатки розвитку – 250 000 грн – придбання медичного обладнання для  МЦПМСД №2.

Також було здійснено перерозподіл планових призначень (додаток 6), з якими можна буде ознайомитися на сайті міської ради.


Внесено зміни до Програми надання окремих видів пільг за рахунок коштів міського бюджету на 2018-2020 роки

Дана програма була затверджена  рішенням міської ради від 21 грудня 2017 року №1807-42-VІІ, а зміни стосувалися підпункту 4 пункту 5.2. «Заходи Програми».

Так,  у напрямку діяльності програми: безоплатний капітальний ремонт власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, компенсація особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, витрат, пов'язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових будинків і квартир, у разі його проведення власними силами  є два заходи:

-вживати заходи щодо забезпечення проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу;

- вживати заходи щодо компенсації особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, витрат, пов'язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових будинків і квартир, у разі його проведення власними силами.

До виконавців заходів, якими було  управління соціального захисту населення додано департамент житлово-комунального господарства, оскільки управління не має права здійснювати видатки на капітальні ремонти.



Внесено зміни до рішення міської ради від 30 серпня 2018 року№2543-55-VІІ «Про затвердження Білоцерківської міської цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на друге півріччя 2018-2022 роки»

Зміни стосувалися пунктів 6.9.2 і 6.9.5 Програми.

Зокрема, захід: виконання робіт із обладнання (приведення в робочий стан) систем протипожежного захисту у виконавчих органах міської ради, навчальних, лікувальних, спортивних, соціальних  та закладах культури, що належить  до комунальної власності міста, у відповідності до вимог ДБН щодо системи протипожежного захисту, придбання обладнання і засобів для гасіння пожеж  необхідно здійснити до 31 грудня 2022 року. Відповідні дії мають провести виконавчі органи Білоцерківської міської ради та заклади вищезазначених напрямів.

Інший захід: вогнегасне оброблення дерев’яних конструкцій горищ будівель, які мають шатрову конструкцію дахів, також мають реалізувати установи навчальних, лікувальних, спортивних, соціальних  та закладів культури, що належить до комунальної власності міста разом з  Білоцерківським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області.

Також внесено зміни до розділу 9 «Передбачувані обсяги фінансування програми по рокам». Детальніше з переліком заходів та орієнтовним обсягом їх фінансування можна ознайомитися на сайті міської ради.


Підтримано звернення до Верховної Ради України щодо ухвалення проекту закону № 2769 "Про внесення змін до статті 225 Виборчого кодексу України (щодо розміру грошової застави")

У зверненні йдеться, що у 2019 році Верховна Рада України ухвалила Виборчий кодекс України з зауваженнями Президента України, який набрав чинності 1 січня 2020 року.

Конституція України гарантує право громадян України бути обраними до органів державної влади та місцевого самоврядування.

Грошова застава на виборах є своєрідним підтвердженням серйозності намірів учасників виборчого процесу, обмеженням чи усуненням зловживання громадянином України виборчим правом.

Скасування грошової застави для кандидатів у місцеві ради та на посади сільських, селищних та міських голів (з кількістю виборців до 90 тисяч виборців) є  позитивною новацією. Проте, неприйнятним є збільшення грошової застави для кандидатів у міські голови у містах з кількістю виборців понад 90 тисяч та виборчих списків партій до місцевих рад (обласних та міських з кількістю виборців більше 90 тисяч) майже у 40 разів порівняно з місцевою виборчою кампанією 2015 року.

Часткове збільшення грошової застави можна пояснити зростанням з 2015 року мінімальної заробітної плати, до розміру якої прив’язана формула розрахунку розміру грошової застави, але нічим необґрунтоване збільшення грошової застави у 10 разів (4 мінімальні заробітні плати на кожні 10 тисяч виборців порівняно з попередньою формулою 4 мінімальні заробітні плати на кожні 100 тисяч виборців) є надмірно високим, як наслідок, брати участь у виборах можуть тільки ті партії та громадяни, які володіють достатньо великими грошовими коштами.

У зверненні наводяться розрахунки розмірів застав, які мають бути  урізних містах України та висловлюється думка щодо необґрунтованості  таких розмірів.

У документі зазначається, що таким чином, механізм грошової застави, встановлений новим Виборчим кодексом України для кандидатів у міські голови у містах з кількістю виборців понад 90 тисяч та виборчих списків партій до місцевих рад (обласних та міських з кількістю виборців більше 90 тисяч), є дискримінаційним, та таким, що порушує основоположні права громадян України - право бути кандидатом на виборах.

З метою усунення дискримінації щодо обласних та міських рад з кількістю виборців більше 90 тисяч депутати міської ради звернулися з проханням терміново ухвалити проект закону № 2769 «Про внесення змін до статті 225 Виборчого кодексу України (щодо розміру грошової застави»).

Законопроект передбачає внесення змін до абзацу 1 частини 2 статті 225 Виборчого кодексу України, щоб уніфікувати підхід до розміру грошової застави для кандидатів у міські голови у містах з кількістю виборців понад 90 тисяч та виборчих списків партій до місцевих рад (обласних та міських з кількістю виборців більше 90 тисяч), «встановивши розмір грошової застави у сумі 4 мінімальні заробітні плати за кожних 90 тисяч виборців».

Тобто даними змінами було запропоновано зменшити розмір застави в 9 разів.


Інші питання, розглянуті під час засідання:

- введено додаткові штатні одиниці у штатний розпис комунального закладу Білоцерківської міської ради дитячо-юнацької спортивної школи "Олімп" з метою підвищення ефективності реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту та у зв’язку із збільшенням  кількості дітей, які бажають займатися боксом.

Зокрема додано трьох тренерів-викладачів, прибиральницю та медичну сестру, які відтепер будуть працювати у залі боксу, що знаходиться на масиві Леваневського.

- прийнято рішення про надання поворотної фінансової допомоги комунальному підприємству Білоцерківської міської ради «Міська служба замовника».  Раніше, рішенням виконавчого комітету було затверджено висновок комісії по здійсненню контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємств комунальної власності міста, яким було схвалено клопотання КП БМР «Міська служба замовника»  про можливість виділення поворотної фінансової допомоги у 2020 році в сумі 400 тис. грн на оплату заборгованості з послуг електропостачання.

- внесено зміни до рішення міської ради від 11 грудня 2015 р. № 06-02-VII «Про утворення постійних комісій ради, затвердження їх складу та обрання голів комісій». Рішенням виключено Василя Савчука, який наразі займає посаду секретаря міської ради, зі складу постійної комісії з питань дотримання прав людини, законності, боротьби зі злочинністю, оборонної роботи, запобігання корупції, сприяннядепутатській діяльності, етики та регламенту.

Головою постійної комісії з питань земельних відносин та земельного кадастру, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам'яток, історичногосередовища та благоустрою обрано Віталія Підопригору.


Опубліковано: 05 лютого 2020 року
Поділитися