ПРАВОВА ДОПОМОГА МЕШКАНЦЯМ КИЇВЩИНИ

Відповіді на запитання підготовлено Обласною робочою групою з питань надання правової допомоги учасникам АТО під керівництвом заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка.

1. Загальні положення про спадкування

Що потрібно зробити, щоб отримати спадщину →

Спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, має подати до нотаріальної контори заяву про прийняття спадщини. Спадкоємець, який прийняв   спадщину, може  одержати свідоцтво про право на спадщину. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців,  свідоцтво  про право  на спадщину видається кожному з них із визначенням імені та часток у спадщині інших спадкоємців.

Спадкоємець,  який  прийняв  спадщину,  у  складі  якої  є нерухоме  майно,  зобов'язаний  звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців,  свідоцтво  про право на спадщину видається на ім'я кожного з них,  із зазначенням імені та частки у спадщині інших спадкоємців. 

Строк видачі свідоцтва про право на спадщину→

Свідоцтво про  право  на  спадщину  видається  спадкоємцям після закінчення шести місяців з часу відкриття спадщини. Якщо  заповіт  складено  на  користь  зачатої,  але  ще не народженої дитини,  видача  свідоцтва  про  право  на  спадщину  і розподіл спадщини між усіма спадкоємцями може відбутися лише після народження дитини.

Скільки і кому потрібно заплатити →

Державне мито – за видачу нотаріусом свідоцтва про право на спадщину, кошти за отримання витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно, плата за проведення інвентаризації нерухомого майна, за оформлення прав власності на об’єкти нерухомого майна та реєстрацію таких прав тощо.

За видачу свідоцтва про право на спадщину одному з подружжя, батькам, повнолітнім дітям, онукам, правнукам, братам, сестрам, діду, бабі та іншим спадкоємцям розмір державного мита на даний час становить 0,5 відсотка суми спадщини. Розміру державного мита за видачу свідоцтва про право на спадщину земельної частки (паю) то він становить 0,1 відсотка суми спадщини, якщо видається одному з подружжя, батькам, повнолітнім дітям, онукам, правнукам, братам, сестрам, діду, бабі та 0,5 відсотка – за видачу іншим спадкоємцям.

 Хто не має права на спадкування→

- особи,  які умисно позбавили життя спадкодавця чи будь-кого з можливих спадкоємців або  вчинили замах на їхнє життя.
-
особи,  які  умисно перешкоджали спадкодавцеві скласти заповіт, внести до нього зміни або   скасувати   заповіт   і  цим  сприяли  виникненню  права  на спадкування у них самих чи в інших  осіб  або  сприяли  збільшенню їхньої частки у спадщині.
-
не  мають  права  на  спадкування  за законом батьки після дитини,  щодо якої вони були позбавлені батьківських прав  і  їхні права не були поновлені на час відкриття спадщини.
-
не мають права на спадкування за законом батьки (усиновлювачі) та повнолітні діти (усиновлені), а також інші особи,  які  ухилялися  від  виконання  обов'язку  щодо  утримання спадкодавця, якщо ця обставина встановлена судом.
-
не мають права на спадкування за законом одна після  одної особи,  шлюб  між якими є недійсним. 

Які є вимоги до заповіту →

Заповіт  складається  у  письмовій  формі,  із зазначенням місця та часу його складення. Заповіт має бути особисто підписаний заповідачем. Заповіт  має  бути  посвідчений  нотаріусом   або   іншими посадовими,  службовими  особами,  визначеними у статтях 1251-1252  ЦК (лікар, капітан судна, начальник експедиції, командир військової частини). 

2. Порядок відновлення загублених документів

Якщо загубили документи на квартиру →

Щоб відновити загублений техпаспорт, Вам необхідно звернутися в Бюро технічної інвентаризації із заявою про видачу дубліката документів на квартиру.
А дублікат договору купівлі-продажу квартири можна отримати в нотаріальній конторі, в якій цей договір був оформлений. Якщо ж з моменту нотаріального посвідчення договору пройшли більше трьох років, то доведеться звертатися в Державний нотаріальний архів.

Якщо загубили паспорт →

Отримати новий документ не становить проблеми. Для цього потрібно, зокрема, написати вмотивовану заяву, в якій зазначити місце, час і обставини втрати або викрадення паспорта. Підписати зобов’язання, що у разі знайдення паспорта його буде здано до підрозділу служби, яка оформила новий паспорт. Подати передбачені документи, фото і довідку з міліції про порушення або відмову в порушенні кримінальної справи, якщо паспорт був викрадений. А також здійснити необхідні проплати: 17 гривень державного мита, 20 гривень 13 копійок за послуги паспортної служби і від 17 до 51 штрафу, якщо паспорт був загублений. Друкувати в газеті оголошення про втрату паспорта не потрібно.

 Якщо Ви приватний підприємець →

1. Про втрату документів обов'язково треба дати оголошення до друкованих ЗМІ. Мати квітанцію про сплату за публікацію та екз. видання де надруковано оголошення.
2. Свідоцтво про державну реєстрацію можна відновити у державного реєстратора. процедура відновлення така ж сама як і при реєстрації. (заява, особисті документи що засвідчують особу - паспорт, номер, + квітанція про сплату за заміну свідоцтва (17 грн.) + квітанцію про плату за публікацію оголошення про втрату). Перш за все бажано проконсультуватись у державного реєстратора де таке оголошення потрібно бути надруковано.
3. Свідоцтво платника Єдиного податку можна відновити/замінити у податковій. теж саме як і реєстрація, у ДПІ дадуть консультацію що потрібно додати оголошення чи письмові пояснення.
4. Стосовно бухгалтерських та фінансових документів бажано мати довідку з міліції про втрату чи викрадення. Книгу рахунків доведеться відновлювати самому на підставі первісних документів

Якщо загублені всі документи →

У вас вкрали всі документи: паспорт, водійські права, техпаспорт на автомобіль. Щоб відновити техпаспорт, ви повиненні відвезти машину в МРЕВ, щоб експерт засвідчив, що це саме ваше авто. А техпаспорт і права відновлять тільки після пред'явлення паспорта, який також вкрадений. Що ж робити?
Виявивши крадіжку, ви напевно звернулися до міліції, було складено протокол і, можливо, порушено кримінальну справу за фактом скоєння крадіжки. Тепер вам необхідно вирушити до слідчого, який веде вашу справу, - за довідкою, де будуть перераховані всі документи і предмети, які у вас вкрали. Ця довідка і буде на першому етапі замінювати посвідчення особи і права володіння автомобілем. За законом, її мають право видати протягом 10 днів після складання протоколу про крадіжку.
Досвідчені автолюбителі радять також звернутися в страхову компанію, якщо ви володієте полісом КАСКО. У страховій обов'язково повинні бути копії всіх документів на автомобіль.
З цими документами можна сміливо їхати в ДАІ, щоб отримати ще одну довідку - про те, що водійські права не були відібрані у вас інспектором ДАІ. Її ціна - 39 грн, документ видається через день після вашого звернення. Щоб отримати тимчасове посвідчення, яке дає право керувати автомобілем строком на місяць (поки вам не оформлять нові права), крім цієї довідки необхідно підготувати наступні документи: медичну довідку, екзаменаційну картку з автошколи і 2 фотографії. Крім того, необхідно заплатити мито - 280 грн. Через місяць доведеться знову їхати в МРЕО, писати заяву і оплачувати послуги державтоінспекції.
Щоб відновити техпаспорт, необхідно написати заяву про те, що техпаспорт вкрадений і вам потрібна копія реєстраційної картки на ваш автомобіль. Якщо у техпаспорт були внесені ваші родичі, варто написати ще одну заяву з проханням внести їх до відновлений документ. Для цього необхідно заздалегідь підготувати копії паспорта родича та документа, що підтверджує ваше з ним спорідненість.
Потім потрібно звернутися в районне ДАІ, де на реєстраційній картці поставлять штамп про те, що вкрадений техпаспорт знаходиться не в державтоінспекції. Далі слід сплатити квитанції на загальну суму від 300 до 350 грн і отримати копію картки з усією інформацією про автомобіль.
Із заявою, копією реєстраційної картки та квитанціями про оплату необхідно відвідати експерта МРЕВ, пред'явивши йому автомобіль. Для цього потрібно написати заяву на огляд автомобіля експертом і заздалегідь зайняти чергу.
Експерт звіряє документи з автомобілем, робить резолюцію на реєстраційній картці, після чого ви отримуєте свідоцтво про те, що цей автомобіль дійсно належить вам і не числиться в угоні. Потім на всіх документах, включаючи це свідчення, експерт і інспектор ДАІ повинні проставити друку і підпис. Всі ці документи потрібно надати в МРЕВ не пізніше, ніж через 10 днів. І протягом 3 годин, за пред'явленням громадянського паспорта, ви отримаєте тимчасовий техпаспорт. Тому відновити паспорт слід заздалегідь. Для цього необхідно звернутися до жеку за місцем прописки до паспортиста або в паспортний стіл району. При наявності вільних бланків відновлення цього документа займає від тижня до двох. На практиці, щоправда, терміни можуть затягтися на місяць і більше.
Замінити тимчасовий техпаспорт на постійно діючий документ слід через 3 місяці.

Відповіді на питання підготувала головний спеціаліст відділу з питань оборонної роботи   управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронними органами, протидії та виявлення корупції КОДА Анна Смук.     

Додаткова інформація за тел.: 068-687-55-77.



Опубліковано: 03 серпня 2015 року
Поділитися