Екологічному виду транспорту – першочерговий розвиток
Депутати міської ради підтримали рішення про затвердження Програми розвитку електротранспорту міста Білої Церкви на 2016 - 2020 роки.
Тролейбус є єдиним у місті Білій Церкві екологічно чистим видом транспорту. Рівень його безпеки значно вище автомобільного, особливо в порівнянні з приватними перевізниками. Протягом 5 років з вини водіїв тролейбусів не скоєно жодної дорожньо-транспортної пригоди та не травмовано жодного пасажира. Електротранспорт виконує всі вимоги законодавства України в частині соціальних пільг, що позитивно впливає на соціальну стабільність в місті.
Послугами міського пасажирського електротранспорту користуються в першу чергу малозабезпечені, соціально незахищені жителі міста.
Питома вага перевезення пільгових пасажирів складає 70% від загального обсягу пасажироперевезень тролейбусного управління. Компенсація за перевезення пільгових категорій громадян надходила з Державного бюджету, але з 1 січня 2016 року – з міського бюджету.
На теперішній час електротранспорт міста Білої Церкви працює в складних умовах, це пов’язано:
- зі значним фізичним зносом рухомого складу (станом на 01.01.2016 року 12 тролейбусів з 20 відпрацювало нормативний термін експлуатації і підлягають списанню, або негайному виконанню капітального ремонту);
- нерівними умовами конкуренції з приватними перевізниками на ринку міських пасажирських перевезень;
- несвоєчасним та не в повному обсязі відшкодуванням субвенції на компенсацію пільгового проїзду, згідно виконаних об’ємів робіт.
В 2011 році тролейбусний парк поповнився на 6 одиниць, за рахунок коштів державного бюджету.
Станом на 01.01.2016 року в Тролейбусному управлінні працюють 6 тролейбусів до 5 років експлуатації , 2- які мають по 5-10 років та 12 - від 15 і більше, при тому, що норма експлуатації становить 10 років.
Основним проблемним питанням міського електротранспорту є оновлення рухомого складу.
Протягом 35 років не проводилась реконструкція та модернізація контактної мережі тролейбусного маршруту № 1, тому виникла нагальна потреба в капітальному ремонті та реконструкції контактної мережі протяжністю 22 км.
Погіршився технічний стан будівель та інженерних споруд депо, які також потребують відновлення їх функціональних призначень.
Хоча в пасажироперевезеннях міським електротранспортом досягнуто певної стабілізації, але це не є достатнім для більш масового перевезення жителів міста, тому подальший розвиток міського електротранспорту забезпечить високі показники екологічності, провізної спроможності, безпечного та надійного масового перевезення жителів міста.
Отож, метою Програми є:
- розвитку міського електротранспорту на період 2016-2020 років;
- створення умов для надання населенню доступних, якісних та безпечних послуг з перевезень електротранспортом;
- забезпечення стабільного функціонування і динамічного розвитку міського електротранспорту з впровадженням сучасних технічних засобів;
- збільшення питомої ваги електротранспорту у міських пасажирських перевезеннях, його пріоритетний розвиток у місті, як екологічно чистого виду транспорту;
- збільшення обсягів перевезень за рахунок проведення оптимізації транспортної схеми руху пасажирського транспорту та оновлення рухомого складу тролейбусного парку.
Передбачається, що на реалізацію Програми потрібно 56,175 млн. грн. на:
-оновлення парку тролейбусів (34) ;
-капітальний ремонт рухомого складу (13 одиниць) ;
-ремонт контактної мережі (44 км);
-заміна кабельних ліній (9,150 км) ;
-будівництво контактної мережі;
-капітальний ремонт головного та адміністративно-побутового корпусу ;
-ремонт та модернізація тягових підстанцій;
-будівництво сонячної електростанції;
-реконструкція контрольно - випускного пункту – 0,525;
-оновлення матеріально-технічної бази.